بیوگرافی بابک جهانبخش

Babak Jahanbakhsh - Iranian Singer Biography

بیوگرافی کامل بابک جهانبخش متولد 1 فروردین سال 1362که شامل اطلاعات کامل از زندگینامه بابک خواننده پاپ فارسی میباشد.

بابک جهانبخش

وی بخاطر تحصیلات پدرش در شهر بوخوم آلمان به دنیا آمده است ولی پدر و مادرش ایرانی هستند.

بابک جهانبخش سال 1367 از 5 سالگی نوازندگی پیانو را زیر نظر استاد آلمانی در مدرسه موسیقی آزاد شهر بخوم آغاز نمود و بعد از تحصیلات پدرش و پس از بازگشت به ایران علاقه خود را به موسیقی بیشتر دید و به صورت جدی‌تر موسیقی شرقی را دنبال کرد.

پدر یکی از دوستان او استاد مسعود میردامادی صدای او را شنید و با تایید استعداد و صدای بابک جهانبخش بهترین مشوق او شد و این باعث شد تا بابک جهانبخش خیلی حرفه‌ای شروع کند و دوره‌های آموزشی جدید را طی کند و در سال 76 مجوز رسمی خود را از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران دریافت کند.

 

اوایل، موسیقی بابک جهانبخش سبک پاپ‌سنتی را دنبال می‌کرد اما به پیشنهاد یکی از اساتید موسیقی سبک او را از پاپ سنتی به پاپ تغییر دادند و پذیرش این پیشنهاد باعث شد چند سالی وقفه در فعالیت‌های بابک جهانبخش بیفتد اما در این مدت او به آموزش و فراگیری دیگر دوره‌های موسیقی پرداخت.

جهانبخش سال 1382 وقتی 20 ساله بود مشغول تهیه آلبوم شد تا اینکه دوسال بعد آلبوم چی شده را روانه بازار کرد که بعنوان دومین پدیده سال موسیقی انتخاب شد

آلبوم دوم او درسال 87 با نام "بی‌اسم"، آلبوم سوم او در سال 89 با نام "احساس" و آلبوم چهارم او در سال 90 با نام "زندگی من" و 91 با نام "من و بارون" منتشر شد.

آلبوم اکسیژن از “بابک جهانبخش” که شامل 12 قطعه آهنگ انجام گرفت.

از مواردی که می‌توان در مورد بابک جهانبخش یاد کرد اینکه او پس از یادگیری پیانو نوازندگی گیتار را نیز فرا گرفت و سپس مبانی آهنگ‌سازی و تنظیم دوره‌های تئوریک موسیقی را زیر نظر اساتید بزرگ موسیقی همچون مرتضی دلشاد، مجتبی میرزاده، مسعود میردامادی و ... طی کرده و با موفقیت به اتمام رساند .

بابک جهانبخش در رزومه کاری خود اجرای چند تک‌آهنگ مناسبتی را نیز دارد که آنها در آلبوم‌هایی با نام هشت، خاص و ... ارائه شده است همچنین او چندین تیتراژ تلویزیونی و سینمایی را نیز اجرا کرده است .

بابک جهانبخش و فرزندش

او با برگزاری کنسرت‌های فراوان در ایران و خارج از کشور تجربه بسیار خوبی در زمینه اجرای زنده دارد .

اولین کنسرت خارج سال 1387 در لندن بود سپس در سال 1389 بعد از انتشار آلبوم سوم بنام «احساس» در تهران نیز کنسرت برگزارشد.

آلبوم هفتم بابک جهانبخش با نام "مدار بی‌قراری" است که این آلبوم، آلبوم متفاوتی از او می‌باشد، این آلبوم به تهیه کنندگی محمد رضا خان‌زاده مدیر برنامه خود و مدیر عامل شرکت اکسیر نوین تهیه شد و روانه بازار گردید.

ازدواج بابک جهانبخش در سال 1388  با مروارید شهریاری که خانم شهریاری از عوامل برگزار کننده کنسرت جهانبخش در لندن انگلستان بود که این آشنایی از آنجا شروع و به ازدواج ختم شد که ثمره آن یک پسر بنام آرتا می باشد.

در روزهای پایانی آذر 1396 بابک جهانبخش با انتشار عکسی دونفره از ازدواج خود با خانم «پریا پرتوی» فرد طراحی و مدل لباس خبر دارد.

بابک جهانبخش و همسرش

بابک جهانبخش در روز های منتی به پایان آذر ماه 99 بخاطر گرفتگی سه رگ اصلی قلبش در بیمارستان بستری شد و بعد از عمل سلامتی کاملش را دوباره بدست آورد.

بابک جهانبخش بیمارستان

 

فهرست آلبوم های منتشر شده

  • آلبوم (چی شده)انتشار۱۳۸۴
  • آلبوم (بی اسم)انتشار۱۳۸۷
  • آلبوم (احساس)انتشار۱۳۸۹
  • آلبوم (زندگی من )انتشار۱۳۹۰
  • آلبوم (منوبارون)انتشار۱۳۹۱
  • آلبوم (اکسیژن)انتشار۱۳۹۲
  • آلبوم (مداربیقراری )انتشار۱۳۹۳
  • آلبوم (حالم خوبه)انتشار۱۳۹۵

 

تک آهنگ های بابک جهانبخش

    مثل همه
    به کسی چه
    اینا یعنی عشق
    خواب
    یه ساعت فکر راحت
    روزای ابری
    منظومه احساس
    کافه پاییز
    بوی عیدی
    دیوونه جان
    تو که حساسی
    حوای من
    پریزاد

خوشحالیم که این بیوگرافی را در مجله بیومیو دنبال کردید.